Nintendo - tervek az évre

Nintendo - tervek az évre

Posted on 07. Jan, 2010 by HiMiru in DS, Egyéb, Wii

  • A Nintendo of America elnöke, és egyben a Kyotói cég egyik kabalafigurája, Reggie Fils-Aime jó híreket szállított a mai napon: a japánban kapható The Asahi Shimbun magazinnak állt elő a _ténnyel_ , miszerint az új Wii-s Zelda epizód még idén a boltok polcaira kerül. Eddig is reménykedtünk egy E3-as bemutatóban, innentől majdnem biztosra vehetjük.
  • Továbbra is a The Asahi Shimbun oldalairól szemezgetünk. Iwata San tett egy egészen meglepő kijelentést. Nem lesz több variáció a Nintendo DS-ből. Egy új marokkonzol fejlesztése folyik, aminek az alapvető tulajdonságai közé tartozik a mozgás detektálása (erről egyébként 1-1.5 éve volt már pletyka, ám akkoriban mindenki halott ötletnek gondolta), és a jelenleg elérhető vizualitásnás sokkal fejlettebb megjelenítés.
  • Wii Vitality Sensor: a parányi pulzusmérő Satoru Iwata legújabb kijelentése szerint idén érkezik, és a szokásukhoz ragaszkodva egy játékkal egybecsomagolva lesz kapható.
  • Megint Iwata. Ezúttal egy Reuters-es nyilatkozatban közölte, hogy ők is felkapták a fejüket az év közben nem várt Wii-s eladások visszaesésére, de reméli, hogy az ünnepi szezonban kapott lendületből bőven marad tartalék a hátralevő évre. Meglátjuk.
  • A Nintendo előzetes kalkulációi szerint, idén decemberben több mint 3 000 000 db. Wii-t vásároltak az USA régióban élő játékosok. Ezekkel a számokkal megdöntötték a szintén Wii által felállított személyes, 2 000 000 db.-os eladási mutatókat, és az eddigi _abszolút rekorder_ PS2, 2 500 000 db-os értékesítését is.
  • Share/Bookmark

Tags: , , , , ,

32 Comments

piterpen

07. Jan, 2010

Hát a Zeldának nagyon örülök, főleg hogy idén jön! Ezzel nagyon is az látszik be bizonyosodni hogy ,2011 közepén esetleg végén jön az új wii, vagy bárminek is nevezik majd.
Ki tudja mi lesz még az idei E3 bemutatva, talán az új kézi konzol….

matildamattise

07. Jan, 2010

Új kézi konzol jöhet, bár szerintem még hanyagolhatnák, viszont az új asztali konzollal még nyugodtan várhatnak 2 évet… Inkább azon törjék a fejüket, és fektessék be a kurva sok pénzüket, hogy jobbnál-jobb és minél több hc játék kerüljön a Wii palettájára…

piterpen

07. Jan, 2010

matildamattise: Mivel nálad nagyobb szakértőt nem igazán ismerek , így azt kérdezném tőled hány évig megy egy N gép!?
Válaszod előre is köszönöm.

kobzee

07. Jan, 2010

úh ha belegondolok, hogy még 2011-ig kell malmozni ilyen játékkínálat mellett. HC játék :) szerintem ennek a szekciónak már rég csöngettek, nézzük csak a megjelenéseket. A kiegészítős sz*rokat eladják, mert van ki megvegye, letölteni meg nem tudják, HC játékot meg nem fejlesztenek, aki azt akar játszani már rég vett egy PS3-mat. Azt nem tudom én miért nem vettem még.

michaelbloodfan

07. Jan, 2010

Az egyik oldalon azt olvastam ,hogy 2012 vége és 2013 elején jön az új gép . De ,hogy odáig , hogy fogják ezt ki bekkelni ? Ha a mostanit is a (tavaly) karácsonyiból szeretnék .
Én már rég beruháztam egy 360-ra (múlti címek terén lazán veri a ps3-at ). Oda a hc címeket veszem a wii-t meg megtartottam az N exkluzívoknak .

Super Mario

07. Jan, 2010

Multi címek terén???? Multi cím az az, amelyik mindakettőre megjelenik :D

matildamattise

07. Jan, 2010

Még nem volt szó az új gépről a Nintendo-nál, főként nem megjelenésről, de ilyen szintű eladások után hülyeség lenne 4 év után leadni és már előrejelezni az új gép eljövetelét.6 év után, és sok, tényleg igazi Nintendo-minőségű hardcore software után azt csinálnak felőlem amit akarnak - ergo új Star Fox, F-Zero, Kirby és Donkey Kong kell, remélem ezek körül forog a kis agyuk, most, hogy végre úszhatnak a pénzben…

kobzee

07. Jan, 2010

A 360 nálam szóba se jöhet :) de 2012-2013 ilyen körülmények mellett egyenlő a tragédiával. Annyira nem hülyeség 4 év után leadni, mert senki nem fejleszt rá normális játékot, azzal takaróznak, hogy sz*r a hw és kicsi a célközönség (a kettő is összefügg). Ebben igazuk is van, én értem, hogy megszülik a box/ps3/pc verziót aztán a wii verziót abból már képtelenség és vagy nem jelenik meg, vagy kapunk valami arcade, szimplifikált, gagyi gémet. Annyira unalmas már :( .

matildamattise

08. Jan, 2010

Ha van egy kis esze a Nintendo-nak még nem dobja sarokba a gépet 2010 után - ameddig ennyi pénz hoz a konyhájukra, nem is fogják egyhamar lelőni.

lien

08. Jan, 2010

Biztosak lehetünk abban, hogy a N csak jövőre fog mondogatni valamiket az új konzoláról. Eddig csak kuss van. Hát, én nekem már mondjuk egy 360 nagyon kéne. És valóban jöhetnének már HC játékok. A platformerekről már nem is beszélve. ^^

michaelbloodfan

08. Jan, 2010

Igen a multit úgy értettem . Isten ments , hogy valaki miattam vegyen 360-at . De a tények azok tények . Hosszasan lehetne sorolni a példákat (Grid , MW2 , Bayonetta …stb)
@mm: Ilyen logika mentén a DS-t sem kéne leváltani mégis jön az új hand held .

piterpen

08. Jan, 2010

matildamattise: Köszi a választ. michaelbloodfan: hát ez az, pont a számból veted ki a szót. Akkor én már csak egyet nem értek, mi a faszért kell lelőni a NDS-est!? Amikor ilyen eladásokat produkál.

matildamattise

08. Jan, 2010

De a DS már lefutott, akármilyen jól is fogy, 6 év sok idő, ilyen sokáig és ilyen sikeres egy Nintendo handheld sem volt még, de ahogy látható, a Nintendo-nak mégvan 1-2 komolyabb címe jövőre, de aztán villany leolt, a végtelenségik (aka 6-7 év után :) , és az új handheldtől függetlenül még sokáig fog fogyni a DS, ahogy a PS2 is ezt teszi már egy ideje, sőt, szerintem át is fogja lépni a vezető asztali gépet.

michaelbloodfan

08. Jan, 2010

Nagyából ugyan ez elmondható a wii esetében is :
De a wii már lefutott . Akármilyen jól fogyott , ilyen rövid idő alatt még egyetlen Nintendo konzol sem volt ilyen sikeres . De ahogy látható, a Nintendo-nak még van 2-3 komolyabb címe jövőre aztán villany leolt és az új konzoltól függetlenül még sokáig fog fogyni a wii ahogy a PS2 is ezt teszi már egy ideje .
.
Azt azért tegyük hozzá , hogy a wii egy divat cikk és ezért ment el olyan sok belőle . Az sw eladások híven tükrözik a valós helyzetet azt , hogy ebből a durván 60millából hány a hc gamer meg a hithű szamuráj . Vagyis az sw felvevő piac ,azok akik eltartják és egyben életben is tarják a gépet . Ilyen szempontból már nem túl rózsás a helyzet és nem lehet akkorát kaszálni . Talán már kevesebben vagyunk mint valaha és ezért kell a váltás .

kobzee

08. Jan, 2010

Gondolod vissza tudunk még állni a régi vonalra? Amikor természetes volt, hogy ha megjelenik egy jó játék, akkor az a N gépére nyilvánvalóan megjelenik, nem pedig úgy mint ma, hogy nyilvánvalóan nem?
De jó lenne. Én csak attól tartok, hogy annyira bejön a N-nak ez a “megcélozzuk a casual-öket és a kismamákat” stratégia, hogy ők ezzel el is lubickolnak, megfejik őket a jövőben is, mi meg le vagyunk…. …váltva.

lokkolori

08. Jan, 2010

én nem aggódom magam miatt … amíg jön 4 évente egy nagygépes Zelda, addig tudni fogok róla hogy létezik egy Nintendo nevű cég, az egyéb szórakozást meg ott keresem, ahol szórakoztatni akarnak

michaelbloodfan

09. Jan, 2010

@kobzee : Elképzelhetőnek tartom ,végül is a szándék a wii esetében is megvolt . Szerintem a wii csak azért lett olyan amilyen mert a Nintendo nem akart túl nagy kockázatot vállalni . Beszállni a hw pofonosztásba plusz a forradalmi irányítás . A kettő egyszerre talán túl nagy rizikó lett volna .
Szóval szerintem nem akartak egy erősebb (és jóval drágább) géppel felmérni a még ismeretlen terepet vagyis , hogy van-e igény a mozgás érzékelős mókára :) vagy sem . Mert ha a wii bukta lett volna akkor az nem fájt volna annyira mint egy fullhd konzol be bukása .
Viszont a következő generáció abban lesz más a helyzet , hogy most már nem lesz egyedül az új terepen a wii hanem már megjelennek a riválisok is az N által kitaposott ösvényen . Más is kér majd a mozgásérzékelős/casual torából . Ott már nem lesz az a kifogás(vagy előny) , hogy a játékélmény számít meg stb , stb , stb mert a casual gamer hordáknak édes mindegy ,hogy melyik gép előtt keverik a mártást , vagy varnak segget :) .

michaelbloodfan

09. Jan, 2010

Nagyon úgy tűnik , hogy nincs sok választása a Nintendonak vagy visszatér a régi vonalra és kiszolgálja a saját hc rétegét ( akik még hűségesek hozzá ) vagy megint valami forradalmit kell alkotnia .

michaelbloodfan

09. Jan, 2010

Kis javítás : ….. kiszolgálja a saját hc rétegét IS …. Természetesen a többiekre is szükség van . De így fél 3 felé nekem már oly mindegy :)

kobzee

09. Jan, 2010

Ez így van tök mindegy “melyik gép előtt keverik a mártást” :) A kockázatot csökkentették azzal, hogy hw terén nem akartak szembeszállni a többivel, ez OK, csak most nagyrészt a hw-differencia az oka annak, hogy nem kapunk normális játékokat - tudom többet is ki lehet hozni a Wii-ből, de láthatóan nem teszik, nem térül meg.
Úgy vélem, hogy a játékok minőségi görbéje kezdetben felfutott (kb. egy évig), kellett idő, hogy kitapasztalják mit lehet, hogy jó stb.
Ezután kb aranykorát élte a Wii kb. még egy évig - ilyenkor még eladásoktól függetlenül, próbálkoztak a cégek normális játékokat fejleszteni Wii-re, bár nem árasztottak el minket a jó címek - sajnos.
A harmadik fázis ezután következett, ami egy hanyatló rész a nyilvánvaló hw szakadék és befektetési csalódottság miatt. Itt már csak egy-két gyöngyszem jelenik meg, a többi játék mondjuk úgy nem nagyszabású. (hc réteg csalódottsága és elfordultsága) Most itt vagyunk továbbra is ebben a fázisban és ebből nyilvánvalóan nem is fogunk kimozdulni még akkor sem ha a N kiad 4 feltupírozott Mario címet :( ezért gáz, ha belegondolok, hogy ez fog menni további 2 évig. Kezdetben PS3-mat adtak oda egy Wii-ért, ebben a fázisban már fordítva van.

“az egyéb szórakozást meg ott keresem, ahol szórakoztatni akarnak” ez egy elég erős mondat, ugyanakkor sajnos be kell látnom, hogy igaz, az abszolút játékminőség tekintetében horror ami itt történik.

kobzee

09. Jan, 2010

Végignéztem a polcon és az jutott eszembe, hogy alig-alig van FPS-em Wii-re. FPS-t pedig nagyon jól lehet játszani Wii-n, sokkal jobb mint analóg karokkal, mégsem jelent meg olyan sok a gépre.
Nekem a Red Steel lövöldözős része nagyon tetszett és szép is volt, szebb mint CoD mosott textúráinak ocsmánysága - mindamellett tetszik a CoD.
A Conduit primitív és a HL2-höz próbálom hasonlítgatni ezért nem tetszik, a Metroid pedig valahogy nem az én világom.
Van még valami igényes FPS Wii-re?

matildamattise

09. Jan, 2010

A Medal of Honor Heroes 2-t próbáld ki hátha, más nincs. (a jövő sem tartogat, csak 2 játékot: Red Steel 2 és a Grinder, illetve a még mindig 0 infós TimeSplitters 4)
Úgy fest a railshooter piacra kell ránézned. :)

piterpen

09. Jan, 2010

Helló kobzee. Ezt ajánlom figyelmedbe, és jó is csak még várni kell rá: Jurassic The Hunted.
Ez egy másik.
Marines: Modern Urban Combat

kobzee

09. Jan, 2010

Köszi srácok. A MoH Heroes 2-t és a Marines-t csekkolom, a Jurassic The Hunted videóról nekem is tetszett, Trespasser feeling volt :)
Tudod a railshooter-ből elég az Overkill és majd még a DS, meg kicsit összerezzenek már csak a szó hallatától is. Viszont az Overkill célkereszt nélkül, kalibrációval hatalmas poén!

matildamattise

10. Jan, 2010

Resik kilőve? Szerintem megéri meglesni, nem olyan rossz az a railshooter stílus. :)

gabesz7630

11. Jan, 2010

mikor jon mar ki europaban a monster hunter 3 azt mondja meg mar valami benfentes nintendos marharepa…..?

gabesz7630

11. Jan, 2010

kobzee vegyel ps3-at es jatszahtsz egykaptafa otlettelen szarokkal ,nekem meg add el a wiidet 40 ert (legalabb a haloban is lesz egy…..) :D
talan azert nincs hc game mert egy hardcore hugygyura jut 1000 casual gamer ….
a hc varezol a casual meg megveszi
hopp mar ket indok mert vagytok leszarva ……:)

kobzee

11. Jan, 2010

Szerintem több ponton is felületesek a feltevéseid, azon kívül, hogy a Wii-met odaadom 40k-ért. :) no way :)
Az 1000-es arány túlzás, de affelé tendálunk, de ez nem az ok, hanem már inkább az okozat.
Az is erős általánosítás, hogy a hc warezol. Ha most ilyenekből indulunk ki, akkor mi a fenének csinál egyáltalán bárki is játékot bármire. Nem kell ennyire fekete-fehérben nézni a dolgokat.

Végül egyáltalán nem gondolom, hogy a többi konzolra csak ötlettelen szarok jelennek meg, furcsa, hogy pont ezt mondod a mostani Wii játékfelhozatal mellett.
Nem akarom védeni sem a Sony-t, a Microsoft-ot meg egyenesen gyűlölöm, de ami a játékok minőségét illeti pl. ebben az utóbbi egy évben, (és ez ebben az évben sem lesz másképp) igencsak alulmarad a Wii.
És a nagy csinandratta ami a nagy fantáziadús játékokról megy (inkább már csak ment)… hát olyan hatalmas nagy fantáziaömlengéseket nem látok - azt látom, hogy egyáltalán nem használják ki a Wii adottságait és összedobnak valami hitvány arcade sz*rt amin a hardcore húgyagyúak, mint például én, elégedetlenkedünk.
Valójában ha globálisan nézzük a helyzetet, pofon egyszerű megmondani miért vannak lesz*rva a Wii hc játékosok: mert nincs rájuk szükség.

gabesz7630

13. Jan, 2010

tenyleg mi a fenenek csinal barki pc re jatekot ?
mibol adtak el legtobbet ?
a halflifebol 3 millio darabot (pc-n ,durvan)
a mario kart bol mennyit adtak el?(wiin)
nem sokkal tobbet csak 16-17 millio korul…
vaaaaaaa
a minosefg neked mit takar azt hogy hogy nez ki ….?
ember az nem az
a minoseg az amikor nem fagy szet ossze van rakva normalisan pl
egybbeknt nez meg egy ket wiivares game-et .
en mar csak olyanokkal jatszok
(azert voltak jok nekem pl a prostreet a kedvencem ,nem fagy jo iranyitani nem tul nehez sikarelmenyt ad )vagy ott van a metroid prime, red steel, madworld, deadly creatures ,broken sword, safecracker ,gravity vagy a party game-ek …..stb ezek mind minosegi stuffok (ja hogy egy 900mhz-s 88 megas gepen nem csinalnak olyan grafikat )es a ps3 on egy jatek van amivel leulnek jatszani (hallottam hogy hosszutaon dogunalom )ez pedig little big planet ennyi
a call of duty meg a tobbi szutyok rokabor nem jatek.
majd te is meg fogod unni oket (en is szerettem az ilyenek t ugy 30 eves koromig) ….
az utolso mondattal igazad van :(
en inkabb azert vagyok pipa mert nincs igazi strategia ott a remote ami egy “igazi eger” mi a faszert nem lehet kihasznalni
bocs a pontok meg a nagy nbetuk hinyaert :)

gabesz7630

13. Jan, 2010

meg a tobbi marhasagert ….:)
uff

michaelbloodfan

13. Jan, 2010

Igen is számít a grafika , mert aki azt mondja , hogy nem az sajnos hazudik még saját magának is . Ha megnézzük , hogy mik azok a játékok amit sikeresek voltak wii n akkor kiderül , hogy azok grafikailag is a toppon voltak természetesen a wii keretei között (Galaxy , Zelda , RE4 , Brawl , Kart , Metroid …stb ) . Nem a Nintendo tehet arról , hogy rajtuk kívül senki nem hajlandó minőséget gyártani a gépre .
A wiiware sikerében jelentős szerepet játszik az ár/érték arány is . Ha 12e és 14e között adnák őket akkor ugyan az lenne a helyzet mint a dvd-s társaiknál . Kutyának se kellenének és nyugodtan elmehetnének az anyukba .
Szerintem a legtöbb dvd-s címnél a 4-5e nyitó árcédula lett volna az ideális és akkor most más lenne a helyzet . Mert annyit talán meg érnek , és nem többet az is biztos .

kobzee

13. Jan, 2010

Nézd Gabesz, azt, hogy mi, hogyan fagy meg, azt ne keverjük most ide, nekem semmi nem fagyott komolyabban. A Mario Kart csak arra példa, hogy a Nintendo milyen jól eléldegél ebből, de nem véletlenül, nagy is a felhajtás körülötte, mindenki tudta, hogy megjelenik, buzultak a kormányukkal stb. Én játszottam vele, 10 percig vicces volt, ha 10 lennék biztos tetszene, nekem túl arcade, inkább a GC Most Wanted.
A PC-t ne firtassuk, nem játszik, mindazonáltal lehet, hogy jobb teljesítmény 3M PC HL-t eladni, mint 16M Wii-t és ettől még a HL-t sokkal többre tartom, mint az arcade ugri-bugrit a Kart-ban. Fölsoroltál pár Wii címet, igen, én is tudok jó Wii címeket mondani, de ez a múlt, most meg a jelenről és a jövőről beszélgetünk ami igen sivár.
A stratégiai játékok kapcsán: a szaros PS1-re voltak strat.játékok, itt azért nincs mert ez itt a casual konzol. Add el a Wii-det nekem egy 40-esért, és majd játszhatsz máson stratégiát. :P
Amúgy komolyra fordítva: az ‘egér’ tényleg jó, de a felbontás és a grafika… nyizsgő csúnya simítatlan élek… a Sims 2-nél megragadtunk azt ennyi. Mert ugye erre van kereslet a Wii user-ek között.
Végül megjegyezném, hogy a rókabőr effektus a PS-nél is jelen van, de hogy minden játék rókabőr ez általánosítás és nem igaz. És itt mi van? Minden negyedik poszt valami japán anime RPG sz*rágról szól, amiben varázsvilágban karddal hadonásznak - tököm beléjük. Ez ugyan úgy rókabőr, csak másik rókáé.

Leave a reply